close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

המגמה ממשיכה היכולת (לעת עתה) נעצרה

מערכת שורשטו סיוון, תשעה02/06/2015

למרות השינוי בקואלציה- עדיים מונחים על שולחן הכנסת כ60 חוקים בענייני דת ומדינה

תגיות:
לאחר שבכנסת הקודמת נושא הדת והמדינה תפס מקום מרכזי בשיח הציבורי  ובא לידי ביטוי בעשרות חוקים אנטי דתיים שהובלו על ידי מפלגות מהקואליציה כדוגמת יש עתיד והתנועה מתברר שגם בכנסת הנוכחית הנושא לא יורד מסדר היום.

בימים אלו מונחים על שולחן הכנסת כ60 חוקים בנושאי דת ומדינה. 

בין החוקים-חוק המתת חסד,הכשרת נישואין אזרחיים,חוקים המכירים בזוגות חד מיניים,חוקים בנושא כשירות דיינים ועוד.

במרכז ליבה העוסקים בחיזוק הציביון היהודי של המדינה ,עוקבים מזה זמן רב אחר הצעות חוק אנטי דתיות. במרכז מציינים שישנם  חוקים שבמבט ראשון נראים חיוביים-אך מסווים בהם מגמות מסוכנות, לדוגמא הם מביאים דברים שכתבה עדי בן חור על משמעות הצעת חוק הורים וילדיהם ,שהוגשה על ידי ח"כ גמליאל .חוק שמשמעותו פרוק המשפחה.

"ההצעה עצמה מבוססת על ועדת שניט ורוטלוי, אך עצם הלוז שלה הוא הפיכת אמנת האו"ם בדבר זכויות הילד לחוק מחייב במדינת ישראל.

...במצב הקיים כיום מקובל כי התערבות המדינה בתא המשפחתי מתרחשת רק כאשר התא מתפרק, קרי, במקרה של פרידה או גירושין.החוק של גמליאל יגדיל את מידת ההתערבות של המדינה בתא המשפחתי גם אם התא מתפקד מצוין, אבל הילד כועס על אבאמא, או כפי שכתבה גמליאל בדברי ההסבר להצעת החוק:
"סעיף.. 7(ג) קובע במפורש את חובת ההורים לשתף את הילדה או הילד בקבלת החלטות הנוגעות להם… הסעיף קובע שעל ההורים לפעול,ככל האפשר, על מנת להגיע להסכמה בדרכי שלום עם הילדה או הילד, ושהם לא ישתמשו באמצעים משמעתיים-כוחניים כלפי ילדם..".

גמליאל מצהירה במפורש כי מטרת החוק היא להחליש את היכולת של ההורים לחנך את צאצאיהם.

 הרב אוהד כהן ממרכז ליבה אמר:
"כרגע יש אצלנו אנחת רווחה, בניגוד לכנסת קודמת בא הוגשו הצעות חוק אלו על ידי חברי הכנסת מהקואליציה,מה שנתן להם סיכוי גבוה לעבור ,כיום רוב ההצעות באות מספסלי האופוזיציה ואין להם סיכוי רב לעבור. הכנסת הסטטוס קוו כחלק מההסכמים הקואליציוניים אף היא מונעת את האפשרות לפגיעה בצביון היהודי במרחב הציבורי,  אך אל לנו להתעלם ממגמות הולכות ונמשכות של ערעור הזהות היהודית של מדינת ישראל ,עלינו לקחת אחריות לבלום את הנסיונות החוזרים ונשנים לפגוע בצביון של המדינה מצד אותם גופים ואף להוביל חקיקה אקטיבית שתחזק את זהותה של ישראל כמדינה יהודית."
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה